Trädprojektet so far

Jag har så sakteliga börjat. Jag och döttrarna har tagit ett rejält gäng med ekollon under en jätteek, som redan visat sig tillräckligt starka för att grodda. Ssedan satte vi vissa i flaska och stoppade andra i kruka direkt. Vi får se hur det landar.

Vi har också tagit upp hela små plantor av ek, lönn och björk och satt i kruka. Björken har vissnat trots idog vattning, så något har gått fel. Jag tog en ny och blandade i lite sand i jorden, dessutom tog jag ny fin matjord, men icke då. Någon som har tips? Kanske högg jag av för mycket av rotsystemet när jag tog upp den. Hmmmm…. läsa på där.

Jag och en kamrat planterade en lönn i ytterstaden och satte upp ett gäng biholkar också, samt sådde bivänliga blommor.  Två gamla aktivister som börjat bygga framåt istället för att bara släcka sociala bränder. Känns väldigt bra.

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Projekt, Trädodling och plantering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

