Digital slöjd

Mitt projekt med en digital slöjdsal har väl nått någon slags mittpunkt. Jag har gjort om den ursprungliga designen helt och ritat en helt nu design för hand och sedan scannat in den. De bilderna har jag sedan haft som grund vid kodningen av hemsidan. Jag har spelat in, redigerat och laddat upp (på youtube) över 20 instruktionsfilmer. Svettigt, men jag har brunnit så starkt för det här projektet att det har gått av bara farten. Kul!

Men jag har en hel del kvar. Jag gissar på att jag har minst 20 små filmer till att producera. Och idéerna lär väl inte ta slut. En del filmer har jag inte utrustning till att skapa ännu.

Kolla gärna in hemsidan, Verktygsväggen, och också min youtubekanal, /verktygsvaggen.

Återstår att utvärdera användningen…

 

Det här inlägget postades i Didaktiskt, Slöjd vs. andra ämnen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

