Bedömningsmatris, kommentarer och ett brev till föräldrar

Bedömning, alltså… Jag sitter här och sliter mitt hår. Det tar sån tid! Men jag har i alla fall gjort verktyg som funkar nu. Här i Sthlm har vi Skolwebben där vi ska skriva in skriftliga omdömen med kommentarer. Till detta finns det en så kallad Kommentarbank, men kommentarerna där är inte helt bra, tycker jag, och fler med mig. Så jag slängde ihop en egen bedömningsmatris utifrån målen i åk 6 (utvecklad av ett gäng andra jag snott här och var) och gjorde en egen matchande kommentarbank. Jag tycker det funkar. Ni får gärna ta det, använda det, utveckla det och kommentera det efter eget huvud. Zusammenschaffen compañer@s!

http://vildir.se/slojd/bedomning/Bedomningsmatris_TM_ak6.pdf

http://vildir.se/slojd/bedomning/Kommentarbank_bedomningsmatris.pdf

Just det, jag kom på att jag lovade att lägga upp brevet som vi slöjdlärare skickade ut till föräldrar. Här kommer det. Samma här – stjäl, utveckla, kommentera. Nada para nosotros, todo para todos.

http://vildir.se/slojd/Hej_foraldrar_ht2011.pdf

Det här inlägget postades i Betyg och bedömning, Didaktiskt, Inspiration. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bedömningsmatris, kommentarer och ett brev till föräldrar

  1. Thomas skriver:

    Finns det möjlighet att du kan lägga upp dokumentet igen?

Kommentera

