Att tänka på när jag söker jobb

  • Hur ser slöjdsalarna ut? Finns det en budget och/eller acceptans för upprustning av slöjdsalen? Finns det möjlighet att slipa verktygen på plats eller skickas de iväg?
  • Vilka årskurser ska jag undervisa i?
  • Hur stora är elevgrupperna?
  • Har skolan ett genomtänkt genusarbete?
  • Går det att påverka mitt schema och mina arbetstider?
  • Samarbetar alla slöjdarter med varandra?
  • Finns det möjligheter till utomhuspedagogik? Finns det natur nära?
  • Finns det en pedagogisk profil på skolan?
  • Hur organiseras arbetslagen?
  • Vad kan jag tänkas få i lön?

Skolor som kan vara intressanta:

  • Mullekojan Skarpnäck!
  • Tegelhagen Sollentuna
Det här inlägget postades i Söka jobb. Bokmärk permalänken.

Kommentera

